Publicerat 2011-05-05 20:39:49 i Dagbok

Sydd tumme

Hejsan :)

kom hem från åre för ca 1 timma sen?.
jo de va såhär att jag skulle göra en grejj med en trasig spegel, och då trilla den så jag tog imot den med handen, och då kände jah direkt att jag inte hade någon känsel så jag kolla på handen och de bara spruta blod, så jag tog tag om tummen med den andra handen och gick ut te köket.
- mamma, jag har skärt mej i tummen !
- Gå och skölj då !
- Men de e i blodådern !
- ah, ring då (sa hon te pappa).

sen gick jag och tvätta sen linda mamma om en handuk som jag fick hålla hårt fast i och hålla tummen högt för de gör det svårare för hjärtat att pumpa blod.

såå aa, pappa ringde och berätta osv, och då fick vi åka te åre.
när vi va där så rengjorde han såret, sen bedövde han sen rengjorde.
efter de sydde han ca 3 stygn och efter de satt han på ett mega stort plåster sen lindade han om bandage och satt fast de med tejp, sen fick vi rengörnings medel, bandage, plåster och tejp. efter de stack vi hem

och aa, nu har jag ingen känsel i tummen, fett äckligt x/..


Kommentarer

Bloggens design är gjord av JojjoDesign.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0